اپیدمیولوژی فضایی

اپیدمیولوژی فضایی

آمار فضایی و اپیدمیولوژی
اپیدمیولوژی فضایی

اپیدمیولوژی فضایی

آمار فضایی و اپیدمیولوژی

اهمیت اپیدمیولوژی فضایی از زبان برنده جایزه نوبل

برنده جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی

 برای کشف علت سرطان ها باید به عوامل خطر آن منطقه توجه کرد

به گزارش وب دا؛ پروفسور رولف زینکر ناگل در حاشیه حضور خود در جمع دانشگاهیان کرمان گفت: در هر منطقه­ای که شیوع بیماری بالا باشد باید به مساله اپیدمیولوژی یا همه گیر شناسی آن موضوع توجه کنیم.

وی ادامه داد: معمولا علت بروز سرطان ها، ژنتیکی و یا فاکتورهای محیطی است بنابراین مردم باید این عوامل خطر و ریسک فاکتورهای هر منطقه را در نظر بگیرند.

این برنده جایزه نوبل پزشکی در سال 1996 خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد اپیدمیولوژیست‌ها وظیفه دارند که عوامل خطر در بروز و یا افزایش سرطان‌ها را کشف کنند.

پروفسور زینکر ناگل در مورد جایزه نوبل خود گفت: من کشف کردم سیستم ایمنی در برابر عفونت ها و تومورها از چه راهی می‌تواند با این عوامل مهاجم برخورد کند و به این دلیل جایزه نوبل را دریافت کردم زیرا کشف این موضوع اهمیت بسیاری داشت.

وی افزود: براساس دانش و تحقیق است که ما می‌توانیم به حقایق نزدیک شویم و تا این راه را در پیش نگیرید، شما نمی‌توانید، بگویید که حقیقت چیست.

وی با بیان اینکه ما باید علت بیماری و مرگ را بفهمیم بیان داشت: نتیجه علمی برای بیمار مهم نیست، بلکه فواید این نتایج برای بیمار موثر است.

پروفسور زینکر ناگل با اشاره به تعریفی از ایمونولوژی خاطرنشان کرد: این علم هم به جنبه‌های فیزیولوژیک پاسخ دفاعی بدن به عوامل بیگانه و هم به جنبه‌های پاتولوژیک سیستم ایمنی بدن می‌پردازد

نظرات 1 + ارسال نظر
شهرام پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 ساعت 23:43 http://www.climaGIS.blogfa.com

سلام دوست گرامی آمار فضایی خاص علوم جغرافیایی هستش و ابزارش هم سیستم اطلاعات جغرافیاییه و مطالعاتش هم به رشته ما مربوط میشه (جغرافیای پزشکی) نه رشته دیگه ای

بسمه تعالی
دوست عزیز
با سلام و احترام
دنیای علم دنیای پیچیده ای است که نمی توان به راحتی رشته ای را از رشته دیگر جدا نمود.انچه شما می خوانید medical geography و آنچه اپیدمیولوژی فضایی بحث می کند. spatial epidemiology است . ضمن اینکه اینجانب مدت یک و نیم سال است که در مورد آمار فضایی تحقیق می کنم و متخصص ترین فرد در ایران دکتر محمد زاده استاد تمام آمار که کتابی نیز به نام آمار فضایی چاپ کرده است یک آماری است.
کاربرد آمار در اپیدمیولوژی با توجه به نقش مکان که استفاده از سیستم های جغرافیایی را اجتناب ناپذیر می کند امری عادی است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد