اپیدمیولوژی فضایی

اپیدمیولوژی فضایی

آمار فضایی و اپیدمیولوژی
اپیدمیولوژی فضایی

اپیدمیولوژی فضایی

آمار فضایی و اپیدمیولوژی

خطر خودکشی در نیمه شب به اوج می‌رسد

مثالی برای اپیدمیولوژی فضایی :خطر خودکشی در نیمه شب به اوج می‌رسد!

۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - فرارو

روانشناسان دانشگاه پنسیلوانیا در یک مطالعه جدید دریافتند که خطر خودکشی در برخی از ساعات شبانه‌روز افزایش می‌یابد

این روانشناسان دریافته‌اند که خطر اقدام به خودکشی معمولا در نیمه شب‌ به اوج خود می‌رسد.

 

«مایکل پرلیس»، سرپرست اصلی این مطالعه برای نخستین بار عوامل شبانه‌روزی را که بر خودکشی اثر می‌گذارند توصیف کرده است. در این مطالعه تاثیر بی‌خوابی به عنوان یکی از عوامل فکر کردن به خودکشی و یا حتی اقدام به آن مشخص شد.

 

نتایج این یافته‌ها نشان می‌دهد که نه تنها کابوس‌های شبانه و بی‌خوابی‌ عامل اصلی افزایش خطر فکر کردن و اقدام به خودکشی محسوب می‌شوند بلکه حتی بیدار ماندن‌های شبانه نیز می‌تواند خطر خودکشی را افزایش دهد.

 

به گزارش  ساینس ورلد ریپورت، کارشناسان در این بررسی اطلاعات مربوط به «مرکز ملی گزارش مرگ‌های خشن در آمریکا» را مورد بررسی قرار دادند. در این منبع اطلاعاتی، مشخصات مربوط به زمان مرگ به همراه تعداد افراد بیدار در هر ساعت از شبانه روز وجود داشتند.

 

کارشناسان در مجموع 35 هزار و 332 مورد خودکشی را طبق ساعت‌های وقوع آنها دسته‌بندی کردند. آنها سپس تعداد خودکشی‌های افرادی را که در هر ساعت از شبانه‌روز بیدار بودند با هم مقایسه کردند. این کارشناسان دریافتند آمار خودکشی‌ها هرچه به ساعات پایانی شب نزدیک می‌شوند بالاتر می‌رود. این مساله کارشناسان را به این نتیجه رساند که حل مشکل بی‌خوابی می‌تواند اثر مثبتی بر کاهش میزان خودکشی‌ها داشته باشد.

 

مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا (CDC) اعلام کرده که خودکشی دهمین عامل اصلی مرگ و میر در آمریکا محسوب می‌شود و سالانه 40 هزار نفر را به کام مرگ می‌کشاند. نتایج این مطالعه در نشریه خواب (Sleep) منتشر شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد